מורים לגיאומטריה בבתי הספר היסודיים ותפיסותיהם את הגיאומטריה ו הוראת הגיאומטריה וניסיונם המעשי
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
الملخص
מחקר זה בא לבדוק את תפיסות מורי הגיאומטריה לנושא הגיאומטריה, למידתו והוראתו,
ושיטות הוראתם בכיתה. יותר ספציפית, מחקר זה בדק את תפיסות מורי המתמטיקה בבית
הספר היסודי לנושא הגיאומטריה, איך הם מצדיקים את הצורך של תלמידים ללמוד
גיאומטריה בבית הספר היסודי, מהן שיטות הוראתם בכיתה, איזה סיבות הם נותנים להצלחת
או כשלון שיטת הוראה זו ואיזה מיומנויות גיאומטריות הם תופסים כנדרשות לתלמיד
הגיאומטריה בבית הספר היסודי. המחקר לאורך כל הדרך מבדיל בין מורים לכיתות א ' ב-'
ומורים לכיתות ג . 'ו-' כדי לבדוק תפיסות והפרקטיקה של מורי הגיאומטריה המחקר משתמש
בתיאוריה המעוגנת בשדה, וליתר דיוק בשני השלבים הראשונים של תיאוריה זו. ממצאי
המחקר מראים שתפיסות המורים לגיאומטריה בשתי קבוצות המורים היו דומות בחלקן
ובחלקן שונות. עוד, לשתי קבוצות המורים היו שיטות הוראה שמדגישות דברים דומים כמו
חשיבות הכלים להצלחת שיטות הוראתם לגיאומטריה, אבל היו להם גם שיטות שונות, למשל
מורי כיתות א ' ב-' הדגישו יותר את הקבצות התלמידים, בעוד מורים לכיתות ג' ו- ' הדגישו יותר
את המורה ואת חומר הלימוד .