الكتابة في صف الرياضيات

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם יונ 9, 2003
وجيه ضاهر

תקציר

מחנכים מתמטיים וחוקרים בחינוך המתמטי מתעניינים, בשני העשורים האחרונים, בכתיבה בכיתת המתמטיקה (שילוב השפה הטבעית בכתיבת התלמידים). הם מדווחים שכתיבה זו עוזרת למורים בהוראתו: היא משפרת את התקשורת בין המורה לבין תלמידיו וזה מאפשר לו להעריך יותר טוב את המצב המתמטי של תלמידיו ולשנות אלמנטים מסוימים בהוראתו אם צריך או לדאוג יותר לאחד או לכמה מתלמידיו. הכתיבה המתמטית של התלמידים והמורה מאפשרת מצב אידיאלי של קשר בין המורה וכל אחד מתלמידיו, כאשר המורה עונה על כתיבת תלמידו בהערה או בשאלה שיוזמת דיון בפעולות התלמיד המתמטיות או ברעיון מתמטי מסוים. כתיבה מתמטית עוזרת גם לתלמיד שכותב אותה כי הוא נהיה מודע ללמידתו והבנתו של המתמטיקה, ויכול לשנות באופני למידתו אם יש צורך בזה.

מאמר זה מתאר את חשיבותה של הכתיבה המתמטית ואת הפונקציות השונות שלה. כמו כן הוא מתאר את הסוגים השונים של כתיבה זו ונותן דוגמאות עליה. המאמר מצביע על מקורות חשובים שיכולים לסייע למורי המתמטיקה כדי לשלב את הכתיבה המתמטית בכיתותיהם. כמו כן הוא מצביע על התנאים שהופכים את שילוב הכתיבה בכיתות המתמטיקה אצלנו לשילוב נוח יחסית ולבסוף מצביע על כיווני מחקר עתידיים.ד

צורת ציטוט

ضاهر و. . (2003). الكتابة في صف الرياضيات. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 7, 348–371. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/759

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 38 | pdf (العربية) Downloads 35

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |

המאמרים הנקראים ביותר של אותו מחבר/ים