הגורמים התרבותיים-איתניים והשפעתם על ההערכה העצמית אצל ילדים מעוכבי התפתחות מנטאלית

محتوى المقالة الرئيسي

الشريط الجانبي للمقالة

منشور أيلول 21, 2014
בדיע אלקשאעלה סלים אבו גאבר

الملخص

תהליך השיקום הסוציאלי והרפואי שעוברים ילדים בעלי עיכוב בהתפתחות המנטלית הוא
תהליך רב-צדדי ומורכב. הצלחתו של תהליך זה כרוכה בלמידת ההערכה העצמית של אותם
ילדים. תוצאות של מחקרים פסיכולוגים רבים בעולם מעידים על קשר בין התרבות לבין
אישיותו של האדם. המחקרים מראים שלתרבות השפעה גדולה על התפתחות האישיות,
כלומר ההיסטוריה והתרבות בונים את התודעה העצמית של האדם. המחקר הזה מתייחס
לשתי תרבויות שונות, התרבות הרוסית והתרבות הבדואית. המטרה היא לבדוק השפעת
עמדות ההורים וסגנון החינוך המשפחתי על ההערכה העצמית של ילדים מעוכבי התפתחות
מנטאלית ושל ילדים שהתפתחותם נורמטיבית בשתי חברות שונות.

كيفية الاقتباس

אלקשאעלה ב. ., & אבו גאבר ס. . (2014). הגורמים התרבותיים-איתניים והשפעתם על ההערכה העצמית אצל ילדים מעוכבי התפתחות מנטאלית. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 18(2), 153–162. استرجع في من http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/251

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
Abstract 17 | pdf (עברית) Downloads 12

تفاصيل المقالة

القسم
المقالات
Share |