زواج الأقارب

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם פבר 2, 2006
محمود عمر

תקציר

הנישואין הן מעשה חסד וברכה שהוענקו על ידי אלוהים לבני האדם. לכן, חובה על כל בן אדם להטיב בבחירת שותפתו לחיים, דהיינו, בחירת לבו. יחד עם זאת, נפוצו, בעידן הזה, מספר מחלות אשר נבעו כתוצאה ממה שנודע ב"נשואי קרובי משפחה".

מטרת מחקר זה היא לשפוך אור על המושג "נשואי קרובי משפחה" ולבדוק: האם זה נכון שסוג זה של נישואין מהווה סכנה על הילודה הבריאה בחברה הערבית?

הנושא ייבדק לאור טקסטים דתיים אסלאמיים שדנו בסוגיה זו, וגם באמצעות בחינת דעתם של המדענים והרופאים, על מנת למצוא מכנה משותף בין מתירי סוג זה של נישואין לבין המסתייגים ממנו.

התברר לי, במחקר הזה, כי היו חוקרים רבים שחקרו נושא זה וניסו לתרום, ולו מעט, לעניין של ילודה בריאה הרחק מנישואים בין קרובי משפחה. התברר, כי נישואים אלה חזרו על עצמם ועברו מדור לדור באותה משפחה עד שהפכו ל"מחלה תורשתית" שמועברת מההורים לילדיהם..

לכן, הגעתי למסקנה עיקרית והיא: חובה על כל זוג שעומד להתחתן, לעבור בדיקה רפואית לפני הנישואין על מנת לוודא שאין מניעה מדעית כתוצאה מנישואין בין קרובי משפחה.

צורת ציטוט

عمر م. . (2006). زواج الأقارب. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 9, 299–312. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/706

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 18 | pdf (العربية) Downloads 18

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |