עמדות סטודנטים בוגרי הכשרת הוראה מתהליך ההכשרה וציפיות לקליטה במערכת החינוך

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ספט 14, 2018
ח'אלד אבו-עסבה

תקציר

מחקר זה הינו מחקר ההערכה המתמקד בתהליך ההכשרה המקצועית של פרחי
ההוראה ממכללת אלקאסמי, בהשוואה למכללות האחרות מנקודת מבטם של פרחי
ההוראה. בנוסף, לבחינת ציפיותיהם המקצועיות מהקליטה במערכת החינוך,
ואפקטיביות תהליך ההכשרה במכללת אלקאסמי והקניית הכלים והמיומנויות
להתמודדות עם האתגרים העומדים בפני השתלבותם בשדה החינוכי. המחקר כלל
שני מערכי מחקר; הכמותי והאיכותי. : החלק הכמותי- כלל שאלון סגור שהועבר
לסטודנטים ממכללת אלקאסמי ומוסדות אקדמאיים )מכללות( אחרים.
הסטודנטים נדגמו בצורה אקראית מתלמידי השנה הרביעית במכללות השונות.
החלק האיכותני- התבסס על ראיונות חצי מובנים עם סטודנטים ממכללת
אלקאסמי. במחקר השתתפו סטודנטים הלומדים לקראת השנה הרביעית
וסטודנטים בשנתם השלישית, הלומדים במסלול המצוינים, המדגם התבסס על
שיטת כדור השלג.
הממצאים מצביעים על הבדלים בעמדות הסטודנטים משלוש המכללות לפי
מקצועות ההתמחות במספר מישורים. בנוסף, הממצאים מצביעים כי הקושי
המרכזי המדאיג את הסטודנטים משלוש המכללות הוא ההסתגלות לאקלים
הארגוני והבית ספרי. הממצאים מורים גם כי ההכשרה המקצועית במכללת
אלקאסמי עיצבה את תפיסות עולמם של הסטודנטים ממקצוע ההוראה, ותפקיד
המורה בנוסף על הגברת המוטיבציה ללימודים ולהתפתחות המקצועית. אולם,
נמצא כי ההכשרה המקצועית במכללת אלקאסמי מדגישה את הצד התיאורטי על
חשבון הצד המעשי ויישום הידע, הכלים והמיומנויות שהם רוכשים במהלך
הלימודים.

צורת ציטוט

אבו-עסבה ח. . (2018). עמדות סטודנטים בוגרי הכשרת הוראה מתהליך ההכשרה וציפיות לקליטה במערכת החינוך. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 21(2), 123–166. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/202

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 67 | pdf Downloads 33

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |