יעילות הלמידה של שיטת ההוראה ה-"מקוונת מכוונתי: חקר מקרה

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ספט 13, 2020
אסמהאן מסרי- חרזאללה יוליה סטביסקי

תקציר

המעבר להוראה מקוונת במוסדות להשכלה גבוהה הולך ונהיה נפוץ יותר. מעבר זה מחייב שינויים משמעותיים הן בתפקיד המרצה (גישות פדגוגיות מתאימות) והן בתפקיד הסטודנט (רכישת מיומנויות למידה בסביבות מקוונות). מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את עמדותיהם של סטודנטים לתואר שני בחינוך לגבי יעילות הלמידה בקורס אקדמי שהועבר בשיטה המקוונת מכוונת, ולשפוך אור על הקשר שבין שיטת ההוראה החדשנית הזו לבין יעילות תהליך הלמידה, ושביעות רצון הסטודנטים מתהליך הלמידה בקורס. המחקר נערך במהלך סמסטר אוקטובר

תשעים במכללה פרטית במרכז הארץ. איסוף הנתונים בוצע במתודה כמותית. שאלון הועבר ל-110 סטודנטים עם סיום הקורס. מהממצאים עולה כי שביעות רצון הסטודנטים מתהליך הלמידה ותפיסות הסטודנטים לגבי יעילות תהליכי הלמידה בקורס היו חיוביות, ומבוססות על עקרון הגמישות וחשיבות תפקיד המרצה בקידום הלמידה. ממצאי המחקר מצביעים על מספר עקרונות חשובים להצלחתו, כגון גמישות, כך שסטודנט שמרגיש שאינו זקוק למפגשים פנים אל פנים, אינו מחויב בכך. למרצה הקורס תרומה משמעותית והוא מהווה גורם מפתח להצלחה בקורס, וזמינותו לשאלות הסטודנטים ולהכוונה מהווה עיקרון נוסף להצלחת מודל הלמידה.

צורת ציטוט

אסמהאן מסרי- חרזאללה, & יוליה סטביסקי. (2020). יעילות הלמידה של שיטת ההוראה ה-"מקוונת מכוונתי: חקר מקרה. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 23(2), 40–72. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/181

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 118 | pdf Downloads 68

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |