בתי ספר לפיתוח מקצועי )PDSS )כרפורמה בהכשרת מורים בשתי מכללות להכשרת מורים ערבים בישראל
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
מאמר זה הוא סקירה של הרפורמה החינוכית בהכשרת מורים "בתי ספר לפיתוח מקצועי
)PDSs"), ויישומה בשתי מכללות להכשרת מורים בישראל, בהן סטודנטים ערבים מקבלים
הכשרה מקצועית להוראה. כלי המחקר הוא בעיקר ניתוח מסמכים של דוחות הערכה שפורסמו על
ידי שתי מכללות, וגם ספרות מקצועית שפורסמה ברחבי העולם בנושא זה. שני החוקרים הם
מדריכים פדגוגיים מנוסים בהדרכה הפדגוגית לפי דגם ההכשרה המסורתי וגם לפי דגם ה- PDS.
הסקירה מתחילה בתיאור האופן שבו התחיל דגם ה- PDS ואיך התפשט ברחבי ארה"ב. לאחר מכן
תיאור העתקת הדגם ויישומו בישראל בכלל, ובשתי מכללות להכשרת מורים שבהן סטודנטים
ערבים מתכשרים להוראה, בפרט. מאמר זה מתאר את דגם ה- PDS בשתי מכללות להכשרת
מורים ערבים בישראל: המכון האקדמי להכשרת מורים ערבים במכללת בית ברל והתכנית
להכשרת המורים לבית הספר היסודי במגזר הערבי במכללת קיי בבאר שבע. המאמר מציג שלבי
התכנון ותחילת יישומו של דגם ה- PDSs בשתי מכללות להכשרת מורים ערבים, תהליך היישום
וההערכה של השגת מטרות הדגם והמלצות כיצד לשפר את יישום הדגם הזה בבתי ספר ובמכללות
להכשרת מורים, הן חלק בלתי נפרד ממאמר סקירה זה.