הישגים לימודיים: גורמים משפיעים על הישגים בעיני הורים בדואים בנגב
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
מחקר זה מבקש מספר מטרות:
גורמי השפעה על ההישגים.
מהי מידת מעורבותם של ההורים בלימודי בניהם. לעומת הציפיות שלהם. כמו כן לבחון את עמדותיהם כלפי בית הספר וכלפי החברה.
במגזר הבדואי הישגי התלמידים נמוכים ביותר, בין הישגיהם של התלמידים בארץ כולה.
שיטת המחקר הייתה כמותית ואיכותית במשולב,כלל המחקר 273 הורים 75% כאבות ו25% ואמהות.
הממצאים מראים כי ככל שהשכלתם של ההורים גבוהה יותר, נטייתם לעזור יותר לבניהם בלימודים עולה. המשותף לכל ההורים שציפיותיהם של רוב ההורים(89%) לגבי הישגי ילדיהם בלימודים הינן גבוהות מאוד. אין הם מייחסים זאת לעצמם אלא, בעיקר לרשות המקומית וכי- רובם מהנחקרים מאשימים את הממשלה בהזנחת החינוך במגזר הבדואי. רוב סבורים שאין שוויון בין הערבים והיהודים.
חשיבותו של המחקר, אפוא, היא בחשיפת העמדות של ההורים כלפי בית הספר והגורמים המשפיעים בעיניהם על הלימודים של בניהם, הצבעה על מידת המעורבות של ההורים, בנעשה בו וכפועל יוצא של אלה. – בהמלצות המתבקשות מן הממצאים, המופנות לעבר פן אחר של טיפוח מעורבות של הקהילה ושיתוף הפעולה – בין בית הספר והקהילה ממחקר זה אנו לומדים, כי כדאי להשקיע במשאבים כדי להרחיב את השכלתם של ההורים ואת מעורבותם שמתרחש בבית הספר באמצעות השתלמויות ומפגשים