עמדותיהם של יועצים ערביים בשמירה על סודיות בעבודתם עם הנועצים
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
الملخص
מטרת מחקר זה לבחון את עמדותיהם או שיקולי דעתם של יועצים חינוכיים בחינוך הערבי
בהתמודדותם עם דילמות אתיות בנושא השמירה על סודיות של תלמידים, תוך המתמקדות
ב: חובת השמירה על סודיות מקצועית; והקושי בהקבלת החלטות לשמור או להפר סודיות.
המחקר מתבסס על מחקר כמותי. המחקר כלל מספר שאלונים שבחנו את מטרות המחקר.
המדגם כלל 23 יועצים חינוכיים ממחוז צפון שנדגמו מבתי הספר השונים באופן אקראי.
הממצאים העיקריים מעלים שליועצים החינוכיים בחינוך הערבי ישנן עמדות חיוביות לגבי
השמירה על סודיות מקצועית. כמו- כן, היועצים בחינוך הערבי מפירים סודיות ברמה שווה
או גבוהה יותר מהרמה שעלתה מהמחקרים דומים אחרים בחינוך העברי. ועוד מעלים
הממצאים כי יועצים בבתי ספר בחטיבות גבוהות )חט"ב ותיכון( מתקשים יותר בקבלת
החלטות לשמור או להפר סודיות. בהשוואה בין יועצים וותיקים ליועצים חדשים הממצאים
מצבעים על כך, שיועצים ותיקים נוטים להפר סודיות ברמה גבוהה יותר מיועצים חדשים.