התקפות ומהימנות של ערכת ההערכה הקוגניטיבית ערבית גרסה(– CAS - Cognitive Assessment System(
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
منشور
أيلول 13, 2011
נזיה נאטור
الملخص
המחקר הנוכחי בוצע בישראל על מנת לבחון את התקפות של ה- Assessment Cognitive
ערבית דוברי ילדים עבור המתורגמת Naglierie and Das של System (CAS)- Basic Battery
בגילאי גן חובה וכיתות א'-ב' )7.11-5.0( באוכלוסייה מדגמית של 49 תלמידים )21 במים, 28
בנות(. הנתונים אומתו בהצלבה עם נתונים שהושגו מדגימה מתואמת בגיל, רקע משפעתי,
ובהשכלת הורים של תלמידים אמריקאים דוברי אנגלית אשר נלקחו מהדגימה של מבחן קביעת
התקן האמריקאי. ניתוח של העקביות הפנימית של גרסתו הערבית של ה-CAS העיד על מידה
גבוהה של אמינות; השוואה בין ביצועים של ציוני הקבוצות חשפה מידה גבוהה של תקפות.
ניתוח נוסף של הנתונים על ההשפעה של תרגום בין-שפות, גיל, מין, והשכלה הורית אימת
שהסוללה הערבית של ה-CAS הינה הולמת פסיכומטרית לשימוש בקבוצה אתנית ייחודית זו
של ילדים דוברי ערבית.
كيفية الاقتباس
נאטור נ. (2011). התקפות ומהימנות של ערכת ההערכה הקוגניטיבית ערבית גרסה(– CAS - Cognitive Assessment System(. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 15, 189–312. استرجع في من http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/306
التنزيلات
بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
تفاصيل المقالة
القسم
المقالات