התקפות ומהימנות של ערכת ההערכה הקוגניטיבית ערבית גרסה(– CAS - Cognitive Assessment System(
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 13, 2011
נזיה נאטור
תקציר
המחקר הנוכחי בוצע בישראל על מנת לבחון את התקפות של ה- Assessment Cognitive
ערבית דוברי ילדים עבור המתורגמת Naglierie and Das של System (CAS)- Basic Battery
בגילאי גן חובה וכיתות א'-ב' )7.11-5.0( באוכלוסייה מדגמית של 49 תלמידים )21 במים, 28
בנות(. הנתונים אומתו בהצלבה עם נתונים שהושגו מדגימה מתואמת בגיל, רקע משפעתי,
ובהשכלת הורים של תלמידים אמריקאים דוברי אנגלית אשר נלקחו מהדגימה של מבחן קביעת
התקן האמריקאי. ניתוח של העקביות הפנימית של גרסתו הערבית של ה-CAS העיד על מידה
גבוהה של אמינות; השוואה בין ביצועים של ציוני הקבוצות חשפה מידה גבוהה של תקפות.
ניתוח נוסף של הנתונים על ההשפעה של תרגום בין-שפות, גיל, מין, והשכלה הורית אימת
שהסוללה הערבית של ה-CAS הינה הולמת פסיכומטרית לשימוש בקבוצה אתנית ייחודית זו
של ילדים דוברי ערבית.
צורת ציטוט
נאטור נ. (2011). התקפות ומהימנות של ערכת ההערכה הקוגניטיבית ערבית גרסה(– CAS - Cognitive Assessment System(. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 15, 189–312. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/306
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים