מסוגלות עצמית ומידת השותפות בבחירת מקצוע ההוראה כקשורים למוטיבציה לימודית בקרב סטודנטיות להוראה במכללת אלקאסמי
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 14, 2013
קותייבה אגבארייה
תקציר
המחקר הנוכחי בוחן הקשר בין המשתנים מוטיבציה לימודית ומידת השותפות בבחירת
מקצוע ההוראה לבין מסוגלות עצמית בקרב מתכשרות להוראה במכללת אלקאסמי.
מחקרים שנערכו בנושא הצביעו על מתאמים חיוביים בין מוטיבציה ומסוגלות עצמית..
מדגם המחקר נבחר בצורה רנדומאלית והוא כלל 181 סטודנטיות מהתמחויות שונות
ומשנים שונות. הסטודנטיות התבקשו לענות על שני שאלונים שבדקו מוטיבציה
לימודית ומסוגלות עצמית בנוסף לשתי שאלות שבדקו באיזה מידה היו שותפות
בבחירת ההתמחות. ממצאי המחקר הצביעו על מתאמים חיוביים בין מסוגלות עצמית
ומוטיבציה, ומתאם חיובי בין שותפות בבחירת מקצוע לבין מוטיבציה , היו הבדלים
בין השנים השונות מבחינת מוטיבציה. הממצאים נידונו תוך קישור למחקרים קודמים
והוצעו המלצות עתידיות סביב מתן מקום יותר לסטודנטיות בבחירת מקצוע הלימודים.
צורת ציטוט
אגבארייה ק. . (2013). מסוגלות עצמית ומידת השותפות בבחירת מקצוע ההוראה כקשורים למוטיבציה לימודית בקרב סטודנטיות להוראה במכללת אלקאסמי. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 17(1), 123–154. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/266
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים