הקשר בין תפיסת הצלחה וכישלון במתמטיקה לבין הערכה עצמית של התלמידים
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 13, 2011
מוסא חוג'יראת
תקציר
במאמר הזה יוצג מחקר שמטרתו היא בדיקת אפשרות של קיום קשר בין תפיסת הצלחה
וכישלון במתמטיקה ולמי ולמה התלמידים מייחסים אותם )הצלחה וכישלון( לבין ההערכה
העצמית האישית של התלמידים. השערת המחקר הייתה שהכיתה שהיא הטרוגנית מבחינת
רמת הישגים, מנת משכל של התלמידים, מוטיבציה ועוד, היא, גם, הטרוגנית מבחינת תפיסת
מושגי הצלחה וכישלון במקצוע המתמטיקה.
תפיסה זאת קשורה להערכה עצמית של התלמידים.
ההשערות נבדקו באמצעות שאלון מיוחד לתפיסת הצלחה וכישלון במתמטיקה ושאלון
הערכה עצמית. נמצא כי תלמידים בכיתה הטרוגנית מייחסים הצלחה וכשלון במתמטיקה
ליכולת, מאמץ, קושי תפקיד ולמורה.
קיים מימד שונות נוסף בכיתות הטרוגניות והוא תפיסת מושגי הצלחה וכשלון במתמטיקה.
וכך, מתאוששת השערת המחקר הראשונה. השונות בתפיסת המושגים והקשר להערכה עצמית
מאוששת את השערת המחקר השנייה.
צורת ציטוט
חוג’יראת מ. . (2011). הקשר בין תפיסת הצלחה וכישלון במתמטיקה לבין הערכה עצמית של התלמידים. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 15, 271–288. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/305
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים