Shakespearean Versus Post Shakespearean Tragedy
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
הכרתה של התיאוריה הביקורתית הפוסט-מודרנית, בשכיחותן של האפוריה (Derridian Aporia) הפארודיה הפנימית (Parody) ושל התנגשות ערכים שלא באה על פתרונה בספרות הגדולה, נותנת לנו הזדמנות לשיקול ולהערכה מחודשים של מחזות התקופה היעקובינית- Revenger's , The Atheist's Tragedy, The Maid's Tragedy, The Malconteut, Tragedy תוך הסתכלות בתמלילי המשנה הנוגסים בערכם של הנושאים העיקריים המשקפים את מורכבותם המוחלטת של מצבי האדם. לפיכך, אני גורס כי קיים הבדל חד בין השלב השייקספירי לבין הדרמה היעקובינית הלא- שייקספירית. בעוד שאת הדרמה השייקספירית יש לראות כשואפת ביסודה למרכז (Centripetal) _תוך חיוב הכרת הסדר המוסרי והתפיסה היסודית של המונארכיה_ את הדרמה היעקובינית הלא- שייקספירית, המכוונת לקהל יעד מגוון יותר, יש לראותה כקרובה יותר לרומן-בעירוב מגמותיו הצנטריפוגליות הצנטריפטליות. מנקודת מבט באכטינית בקורתית, Bakhtinian Perspective הדרמה היעקובינית מציגה מגוון של קולות רבים ושונים והשקפות עולם המבטאות אמיתות רבות לקהל יעד מגוון. בתור כזאת, אין לדחות כפגומה בשל ערפולה המוסרי