ثقافة التفكير في المؤسسات التربوية العربية في إسرائيل
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
אבו חסין ג'מאל-תרבות החשיבה במוסדות החינוך הערביים בישראל
במאמר זה ניסיתי להציג את נושא תרבות החשיבה במוסדות החינוך, נושא אשר זכה להתעניינות רבה בקרב חוקרים ואנשי חינוך ברחבי העולם, התעניינות זו באה לאחר שהמידע והתכנים השונים הפכו לאמצעי להרחבת החשיבה והפעלת פעולות חשיבתיות.
מאמר זה מתיימר להגביר את התעניינות האחראים והמורים במערכת החינוך הערבית בישראל בנושא תרבות החשיבה במטרה להדריך אותם בהכשרת הילדים, שיוכלו להסתגל ולתפקד בעולם טכנולוגי, מדעי ומודרני.
המאמר מתמקד בהיבטים תיאורטיים ומחקריים. ניסיתי לקשור בין התיאוריה למעשה, במטרה לתת למורים כלים שיעזרו להם בטיפוח תרבות של חשיבה בכיתה בתוך בתיה"ס הערביים אשר מתפקדים בחברה בעלת מאפיינים חברתיים ותרבותיים מיוחדים.
מאמר חלוץ זה מהווה התחלת דרך ארוכה של מחקר מדעי ואמפירי במוסדות החינוך במגזר הערבי, במטרה לאבחן את המציאות ולהציע פתרונות מתאימים לטיפוח תרבות של חשיבה כחלק מתרבות מוסדות החינוך, ולהפיכת החשיבה למטרה מרכזית בתהליך החינוכי לימודי.