ابـن الهبّـاريـّة شاعر مغمور من عصر السّلاجقة نسبه، آثاره، حياتـه، وعصره

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם יול 9, 2004
سمير كتاني

תקציר

מאמר זה דן בנושא של הספרות הערבית בתקופת שלטונה של השושלת הסלג'וקית, אשר שלטה במאה החמישית-שישית לספירה ההיג'רית, ( העשירית- האחת עשר לספירה הנוצרית).

בתקופה זו, השירה הערבית התאפינה בכך שהיא הפכה לחלשה יותר, וזה ביחס לשירה בתקופות קדומות יותר, וזאת בגלל כמה סיבות שונות, העיקרית שבהן  ריבוי הרכילויות הפוליטיות אשר שררו בתוך ארמונותיהם של השליטים השונים.

שמו של " נט'אם אלמלכ" – הוזיר של הסלטאן מלכשאה – בלט בין שמותיהם של השליטים השונים בתקופה זו, והוא נודע כמי שיסד את מוסד הלימוד החשוב ביותר בבגדאד ובסביבה, ה- "מדרסה" אשר נשאה את שמו "אלנט'אמיה". כמו כן, הוא נודע כפתרון של משוררים וסופרים רבים, אשר חיו בתקופה זו, והיו עדים למאורעות הפוליטיים אשר התרחשו בתקופה זו, והם תיעדו אותם במישרין או בעקיפין בתוך חיבוריהם ושיריהם השונים.

בין המשוררים והסופרים הרבים אשר באו במגע עם " נט'אם אלמלכ" ועם שליטים סלג'וקים היה אבן אלהבאריה, שדרכו ניתן ללמוד הרבה על אופיה של הספרות הערבית  בתקופה זו.

ואז מטרתו של מאמר זה הינה להשליך אור על חייו ופעולתו של משורר זה, מתוך כוונה לתרום במשהו לחקר הספרות הערבית בתקופה הסלג'וקית.

 

 

 

 

צורת ציטוט

كتاني س. (2004). ابـن الهبّـاريـّة شاعر مغمور من عصر السّلاجقة نسبه، آثاره، حياتـه، وعصره. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 8, 152–178. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/719

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 11 | pdf (العربية) Downloads 11

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |