הצעת תכנית התערבות עם מורי בתי הספר למניעת אלימות

محتوى المقالة الرئيسي

الشريط الجانبي للمقالة

منشور أيلول 17, 2018
خالد أبو عصبة אמירה קראקרה עביר אבו קטש

الملخص

קציר
המאמר סוקר את תופעת האלימות הבית ספרית, ומתאר את הגישות והדרכים בהם
נוקטים בדרכך כלל להתמודדות עם התופעה, וזאת לצד הדרישה מהצורך מהמורים לבנות
את המודל. אחת מהעקרונות הבסיסיים עליהם נשען המודל הינו נטילת בית הספר אחריות
בכל הקשור ליחסה למורים מעליבים ומשתמשים באמצעים אלימים כלפי התלמידים.
מערכת החינוך ברמה הכלל ארצית מתמודד עם תופעת האלימות, אלא שאין זה פוטר את
בתי הספר והצוותים שלה מלהתמודד עם התופעה, וזאת בהתאם למבנה הארגוני והתרבותי
של המוסד החינוכי בעצמו. אחת הסוגיות אשר מעקבות יוזמות מצד המורים בהתמודדות עם
התופעה הוא יותר מחשש שחברי הצוות לא יתגייסו לכך, וגם הפער בצפיות בין הצצות לבין
ההורים

كيفية الاقتباس

أبو عصبة خ., קראקרה א. ., & אבו קטש ע. . (2018). הצעת תכנית התערבות עם מורי בתי הספר למניעת אלימות. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 21(1), 145–154. استرجع في من http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/209

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
Abstract 121 | pdf (עברית) Downloads 105

تفاصيل المقالة

القسم
المقالات
Share |