שפת החשיבה של מורים בבתיה"ס היסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל-השלכות להכשרת מורים
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
منشور
شباط 2, 2004
ג'מאל אבו-חסין
الملخص
המחקר המוצג הוא מחקר חלוץ, אשר מהווה התחלת דרך של מחקר בנושא שפת החשיבה של מורים בבתי ספר יסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל. המחקר מנסה להעלות את נושא החשיבה על סדר היום של מערכת החינוך בכלל ומערכת החינוך הערבית בישראל בפרט. מערכת אשר מתפקדת בתוך חברה המוגדרת כחברה מתפתחת עם סממנים של חברה מסורתית.
מטרת המחקר הייתה לבדוק את שפת החשיבה של מורים בבתי ספר יסודיים ערביים. .המחקר נערך בשיטה האיכותית דרך ניתוח תוכן כמותי. כלי המחקר היה רישום פרוטוקולים לשיעורים בצורה מובנית.
ממצאי המחקר מראים כי שפת החשיבה של המורים בבתי הספר היסודיים הערביים היא דלה, מעורפלת ואינה מדויקת. אחת המסקנות של המחקר היא לערוך השתלמויות למורים בנושא, להכשיר את מורי המורים במכללות והקצאת קורסים נפרדים לטיפוח החשיבה לפרחי ההוראה במכללות.
كيفية الاقتباس
אבו-חסין . ג. . . (2004). שפת החשיבה של מורים בבתיה"ס היסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל-השלכות להכשרת מורים. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 8, 36–47. استرجع في من http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/712
التنزيلات
بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
تفاصيل المقالة
القسم
المقالات