שפת החשיבה של מורים בבתיה"ס היסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל-השלכות להכשרת מורים
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
פבר 2, 2004
ג'מאל אבו-חסין
תקציר
המחקר המוצג הוא מחקר חלוץ, אשר מהווה התחלת דרך של מחקר בנושא שפת החשיבה של מורים בבתי ספר יסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל. המחקר מנסה להעלות את נושא החשיבה על סדר היום של מערכת החינוך בכלל ומערכת החינוך הערבית בישראל בפרט. מערכת אשר מתפקדת בתוך חברה המוגדרת כחברה מתפתחת עם סממנים של חברה מסורתית.
מטרת המחקר הייתה לבדוק את שפת החשיבה של מורים בבתי ספר יסודיים ערביים. .המחקר נערך בשיטה האיכותית דרך ניתוח תוכן כמותי. כלי המחקר היה רישום פרוטוקולים לשיעורים בצורה מובנית.
ממצאי המחקר מראים כי שפת החשיבה של המורים בבתי הספר היסודיים הערביים היא דלה, מעורפלת ואינה מדויקת. אחת המסקנות של המחקר היא לערוך השתלמויות למורים בנושא, להכשיר את מורי המורים במכללות והקצאת קורסים נפרדים לטיפוח החשיבה לפרחי ההוראה במכללות.
צורת ציטוט
אבו-חסין . ג. . . (2004). שפת החשיבה של מורים בבתיה"ס היסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל-השלכות להכשרת מורים. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 8, 36–47. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/712
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים