המודעות של המתכשרים להוראה בצורך בסוגי ידע מורים
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 1, 2007
אבתסאם עבד אלח'אלק
וג'יה דאהר
עות'מאן ג'אבר
תקציר
במחקר זה בחנו את מודעות מתכשרים להוראה לסוגים השונים של ידע מורים, והשווינו בין מודעות זו לגבי מתכשרים משלוש שנות הלימוד הראשונות. אנחנו בחנו גם את דעתם לגבי חשיבותם של סוגים שונים של ידע מורים על פי שולמן. גילינו כי קיים הבדל בין המתכשרים בשנות הלימוד השונות לגבי המודעות לחשיבות ידע התוכן וידע התוכן הפדגוגי, גילינו גם כן כי המתכשרים היו מודעים לכל היותר לארבעה סוגי ידע מורים מאלה שהזכיר שולמן . לעומת זאת ,רבים מהם ציינו שני סוגי ידע נוספים ,לא מאלה שציין שולמן, והם : ידע תרבותי כללי, וידע תרבותי ספציפי לצורך הוראת נושא המתמטיקה . בהקשר זה ידע תרבותי נראה יותר חשוב בעיני מתכשרים מהשנים המתקדמות מאשר מתכשרים מהשנים המוקדמות.
צורת ציטוט
עבד אלח’אלק א. ., דאהר ו. ., & ג’אבר ע. (2007). המודעות של המתכשרים להוראה בצורך בסוגי ידע מורים. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 11, 328–340. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/661
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים