הוראת המורים למתמטיקה: המצב הקיים ומודל התערבות לשינויו
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
במחקר זה אנו בוחנים את מאפייני הוראת המורים למתמטיקה כיום. השתמשנו בראיונות עם מועמדים לסמינר מורים ועם מורים בפועל בבתי ספר במרכז הארץ כדי לבדוק מאפיינים אלה. הממצאים של המחקר מראים שהמצב לא השתנה מהמצב שהיה שורר לפני עשור ויותר, כלומר הוראה פרונטלית שבה עיקר פעילות התלמידים בכיתה הוא פתרון תרגילים, מתן משפטים בלי הוכחתם, אי-עידוד התלמידים לשאול שאלות, ואי-ניסוחים מדויקים של השפה המתמטית שלהם. כדי לשנות את המצב הקיים אנו מציעים מודל תקשורתי להכשרת מורים במקרה של המתכשרים להוראה ולהתערבות במקרה של המורים בפועל. המודל מבוסס על תקשורת עם אוכלוסיות חינוכיות שונות והן: אוכלוסיית החוקרים - דרך המאמרים המדעיים, אוכלוסיית המורים באותו בית הספר, אוכלוסיית המורים בבתי ספר שונים, ואוכלוסיית התלמידים. המודל התקשורתי ניתן לביצוע בסביבה חינוכית מסורתית או אלקטרונית.