תהליך החדרת תרבות המחשוב והטמעתה במכללת אלקאסמי-מכללה אקדמית לחינוך

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ינו 8, 2006
אסמאא ג'נאיים אבו-חסין ג'מאל אבו-חסין

תקציר

המרכיב הטכנולוגי בארגון הוא מרכיב חיוני לתפקודו התקין. הטכנולוגיה בארגון מהווה מצבור של אמצעים המשמרים את קיומו ומייעלים את תפעולו (סמואל, 1990). במאמר זה התמקדנו בתיאור תהליך המחשוב במכללה ובהטמעתו, הן במישור הארגוני והן במישור הפדגוגי מנקודת מבט ארגונית. נציג התפתחות התהליך לאורך זמן (החל משנת הלימודים תשס"א ועד לשנת הלימודים תשס"ד) כולל ניתוח השלבים, הגורמים המשפיעים והערכת מידת הצלחת התהליך.  כמו כן בחנו את ההשלכות המבנה הארגוני והגדרת התפקידים לגופים השונים במוסד על זירוז ו\או עיכוב תהליך החדרת השינוי והטמעתו.

 

תהליך החדרת שינוי, מהווה תהליך מורכב, ותלוי במידה רבה בסביבה בה הוא מתבצע, כמו גודל הארגון, מיקומו, ההרכב האנושי ועוד. מאמר זה מסכם תהליך ליווי החדרת תרבות המחשוב במכללת אלקאסמי – מכללה אקדמית לחינוך,  אשר הוקמה בשנת 1990, ונחשבת לייחודית במגזר הערבי. מכללה ערבית עם צביון דתי מוסלמי המחנכת לגמישות, סובלנות  ודו-קיום.  המכללה מקיימת לימודים לקראת קבלת תואר ראשוןB.Ed) ) במסלולים הבאים: בית הספר לגיל הרך, בית הספר היסודי, בית הספר העל יסודי והחינוך המיוחד,  בהתמחויות: שפה וספרות ערבית, דת אסלאם, מחשבים, מתמטיקה, אנגלית, מורות גננות לגיל הרך וחינוך מיוחד. המכללה עברה תהליך מואץ של שינוי בתחומים השונים ושמה דגש מיוחד על התחום הטכנולוגי .

 

בסוף המאמר אנו מציגים מודל ארגוני לגופים המעורבים בטכנולוגיה במוסד . מודל אשר התפתח תוך כדי הפקת לקחים והסקת מסקנות מהתהליך שעברה המכללה, ואשר לדעתנו האיצו את התהליך והגבירו את שיתוף הפעולה האפקטיבי בין המעורבים בו.

צורת ציטוט

ג’נאיים . א., & אבו-חסין א.-ח. ג. . (2006). תהליך החדרת תרבות המחשוב והטמעתה במכללת אלקאסמי-מכללה אקדמית לחינוך. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 9, 34–51. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/692

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 21 | pdf Downloads 22

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |