עמדות תלמידים ערבים כלפי הישגים לימודיים בנגב
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
המחקר האמפירי מנסה לעמוד מקרוב על עמדותיהם של התלמידים לגבי ההישגים הלימודיים הנמוכים בנגב ולהכיר גורמי ההשפעה לכך. ע"מ להתקדם ולחולל מהפכה חינוכית בבית הספר הערבי הבדואי בנגב.
הבדואים עברו שינויים רדיקאליים בכל תחומי החיים שלהם עקב מדיניות היישוב ע"י הממשלות, שינויים אילו השפיעו על מערכת החינוך ורמתה.
בית הספר הערבי- בדווי מושפע משלושה גורמים:
- הקונפליקט הערבי- יהודי.
- הקונפליקט בין שימור המסורת לעידוד המודרניזציה.
- תעודת הזהות הכפולה לאזרח הערבי- בדווי פלסטיני.
מערכת החינוך הבדווית התקדמה מבחינה כמותית, אבל היא עדיין סובלת ממגוון בעיות הן בציוד והמבנים מצד אחד, והן מבחינת ההישגים הנמוכים מצד שני.
מחקר זה כלל 585 תלמידים, (70%) מכיתה ט', (30%) מכיתה י"א. (64%) מהם זכרים, (36%) הן נקבות.
ניתן ללמוד מממצאי המחקר שעמדות התלמידים הושפעו מגורמי מסורת ומנהגי החברה הערבית-בדווית מצד אחד, וממדיניות המדינה לגבי שוויון בין יהודים וערבים מצד שני והתנהגותם מתבטאת מצד אחד להתנגדותם לשירות בצה"ל ומצד שני הם בעד קיום מדינה פלסטינית.