موقف ابن تيمية من الحد المنطقي

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם אוג 9, 2004
صبحي ريّان

תקציר

המאמר עוסק בביקרתו של אבן תימייה נגד ההגדרה האריסטוטלית שמתמקדת סביב שני ארגומנטים עיקריים:

1) לא ניתן להשיג את המושג המבוקש אלא ע"י ההגדרה.

2) ההגדרה תורמת לידיעת המושגים.

אבן תימייה מנסה להוכיח שההגדרה אינה יכולה להוביל אל גילוי מהות הדברים, וכמו כן אינה תורמת לקידום המדע. ראוי לציין שהביקורת העיקרית מופנית נגד יסודות ההגדרה המטאפיזיים כמו, הסוג, המין, ההבדל, המהות וכללי, הוא טוען שיסודות אלה הם שכליים טהורים שאינם מתאימים לקיום בהכרח.

אני סבור שאבן תימייה מנסה להפריד בין המטאפיזיקה והקיום בטענה שלא כל דבר עולה בשכל מתאים בהכרח לישים בעולם המציאותי. על כן, יש לבסס את ההכרה האנושית על יסודות אמפיריים שניתנות לבדיקה. הוא אינו מקבל את הלוגיקה המהותית שמתבססת על השכל הטהור, אומנם הוא מצדד בלוגיקה אמפירית.

צורת ציטוט

ريّان ص. . (2004). موقف ابن تيمية من الحد المنطقي . Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 8, 179–199. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/720

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 16 | pdf (العربية) Downloads 33

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |