מעורבות הורים וטיב הקשר עם הגננת בתקופת הקורונה: מחקר משווה בין החברה היהודית והחברה הערבית בישראל

محتوى المقالة الرئيسي

الشريط الجانبي للمقالة

منشور آب 1, 2024
אפרת בנג'ו רודיינה בדיר

الملخص

המחקר הנוכחי מתמקד במעורבות הורים וטיב הקשר עם הגננת בתקופת הקורונה וכן בנקודת המבט של ההורים לגבי הגורמים הקשורים לנכונות הגננת למעורבות ההורים בגן בחברה היהודית ובחברה הערבית. במחקר השתתפו 119 הורים לילדים בגיל הרך:  55 הורים מהחברה היהודית ו- 64 הורים מהחברה הערבית. איסוף הנתונים נעשה באמצעות שאלונים לבדיקת משתני המחקר.  ממצאי המחקר עולה כי קיימים הבדלים בין החברות בסוגי מעורבות ההורים וכן בשינוי במעורבותם בגן בתקופת וירוס הקורונה. זאת ועוד,  הורים מהחברה הערבית סבורים שהגורם לנכונות הגננת לאפשר את מעורבותם בגן  קשורה במעמדם הכלכלי/חברתי בעוד שהורים מהחברה היהודית סבורים שזמינות ההורים והידע שלהם מהווים גורם משמעותי בנכונות הגננת לעודד את מעורבותם. חשיבות המחקר הינה בהתמקדות במעורבות הורים בגני ילדים בתקופת משבר וירוס הקורונה, בהתבוננות בהיבט תרבותי-חברתי לבחינת מעורבות ההורים. בנוסף, בבחינת הקורלציה בין מעורבות ההורים בגן לבין טיב הקשר עם הגננת והגורמים הקשורים לנכונותה לאפשר מעורבות הורים בגן מנקודת מבט של ההורים. השלכות ממצאי המחקר יכולים לשפוך אור על מעורבות הורים בגן בתקופת משבר וכן בהקשר להשפעות התרבותיות הקיימות.

كيفية الاقتباس

בנג’ו א. ., & בדיר ר. (2024). מעורבות הורים וטיב הקשר עם הגננת בתקופת הקורונה: מחקר משווה בין החברה היהודית והחברה הערבית בישראל . جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 25(1), 113–138. استرجع في من https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/943

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
Abstract 22 | PDF (עברית) Downloads 115

تفاصيل المقالة

القسم
المقالات
Share |