שביעות רצון ומוטיבציה בלמידת שפה זרה באמצעות סיפורים דיגיטליים
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את מידת האפקטיביות ללמידת התלמידים בבתי הספר
הערביים לשפה שניה )אנגלית( באמצעות הסיפורים הדיגיטאליים. זאת לנוכח הקושי שבו
נתקלים התלמידים הערביים בלמידת שפה זרה שניה אנגלית. המחקר ניסה לענות על שתי
נקודות מרכזיות; האחת: מידת שביעות הרצון של התלמידים משיטת הלמידה באמצעות
סיפורים דיגיטאליים, והאם קיימת השפעה מדרך הלמידה על מוטיבציית הלמידה בקרב
התלמידים.
במחקר השתתפו 81 תלמידי כיתה ז' )3 כיתות(. שתי כיתות למדו )51 תלמידים( באמצעות
סיפורים דיגיטליים, וכיתה אחת ) 30 תלמידים( למדו בהוראה רגילה .
הממצאים שהתקבלו מאוששים את שתי ההשערות בדבר הימצאותם של הבדלים מובהקים
סטטיסטית במידת שביעות הרצון בין שתי הקבוצות כך שתלמידים אשר למדו בשיטת
הסיפורים הדיגיטאליים הצביעו על מידת שביעות רצון גבוהה יותר מאשר תלמידי קבוצת
הביקורת.
וכמו כן, הממצאים מצביעים על אוששה של השערה השנייה בדבר קיום השפעה של שיטת
הלמידה על מוטיבציית הלמידה של הלומדים אנגלית בשיטת הסיפורים הדיגיטאליים לעומת
קבוצת
ועוד, ממצאי המחקר מצביעים על כך שההשערה השלישית אוששה, בדבר אי קיומם של
הבדלים על רקע של משתני מין )בנים לעומת בנות( בכל הקשור למוטיבציה ללמידה וגם
בשביעות הרצון.
חשיבות ממצאי המחקר מעלה מסקנה שיש להרחיב את השימוש בכלים דיגיטאליים בהוראת
שפות בכלל ואנגלית כשפה זרה בפרט, והדבר מחייב שמכללות להכשרת מורים ערביים יכינו
ויכשירו את המורות לעידן הדיגיטאלי.
יש לציין שאחת ממוגבלות המחקר העיקריות הנה שהוא בוצע רק בבית ספר אחד והתבסס
על מדגם קטן של מספר תלמידים, לכן מומלץ במחקר עתידי להרחיב את המחקר למספר גדול
יותר הן של בתי ספר והן של מדגם התלמידים