שיח אקדמי בין סטודנטיות במסלול לגיל הרך ממכללת אלקאסמי וממכללת סמינר הקיבוצים סביב תפקיד המורה\ הגננת בבית הספר\ הגן בחברה רבת פערים חברתיים ותרבותיים
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
העבודה הנוכחית התמקדה ביוזמה חינוכית לקידום שיח אקדמי רב תרבותי בין סטודנטיות לגיל הרך ממכללת אלקאסמי וסמינר הקיבוצים.
מהספרות המקצועית עולה החשיבות הרבה של מפגשים אלו לשם שינוי עמדות (קירמאייר, 2001).
המטרה העיקרית של היוזמה הייתה לבדוק את תרומתו של השיח אקדמי על היבטים רגשיים, קוגניטיביים, וחברתיים בקרב הסטודנטיות שלקחו חלק בתהליך, משתנים אלו נבדקו באמצעות ניתוחי תוכן וראיונות.
ביוזמה נטלו חלק 50 סטודנטיות ממסלול הגיל הרך. מחציתן ממכללת אלקאסמי ומחציתן מסמינר הקיבוצים, הסטודנטיות נפגשו למשך 6 ימים מרוכזים. 3 ימים מרוכזים בסמינר הקיבוצים ושלושה ימים מרוכזים באלקאסמי. הסטודנטיות חולקו לזוגות מעורבים, וביצעו מטלות פורמאליות וחברתיות. התוצאות מאשרות את יעילותם של המפגשים. מתברר כי חלו שינויים בשלושת המשתנים שנבדקו.
ממצאים אלו הם בעלי חשיבות רבה. הכרת וכיבוד השונה הינו יעד על כמחנך