تطوير مهارات التفكير في التعلم الانترنتي
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
פיתוח החשיבה אצל התלמידים הפך למטרה בסיסית בהוראה על כל שלביה השונים. על כן,
הקניית מיומנויות חשיבה מהווה אתגר אדיר בעידן התעצמותן של טכנולוגיות התקשורת
והמידע.
הלמידה המקוונת, המתבטאת כיום במספר הקורסים ההולך וגדל באופן מהיר
באוניברסיטאות ובמכללות, הינה חלק בלתי נפרד ממגמה זו, המחייבת התפתחות בשני
מישורים: המישור של הטכנולוגיות המתפתחות כל הזמן והמישור הפדגוגי לשמו היא נבנתה.
דוגמה להתפתחות מאתגרת זו של הלמידה המקוונת הינה הדוגמה של הטמעת מערכת מודול
)Moodle )במכללת אלקאסמי.
הקניית מיומנויות הוראה דרך מערכת זו, מחייבת את המורים ואנשי החינוך במכללות ובבתי
הספר לשדרג את גישות ההוראה שלהם, במטרה להקנות ללומדים מיומנויות החשיבה
הדרושות ולא להסתפק בגישות הוראה-למידה מקוונות מסורתיות. משימה זו, של שדרוג
תפקידו של המורה להשגת מטרה זו, אינה משימה קלה, היא מצריכה הסתגלות מתאימה עם
הטכנולוגיות המתפתחות כל הזמן ומצריכה הבנה עמוקה לפדגוגיה של הוראה לחשיבה.