تطوير مهارات التفكير في التعلم الانترنتي

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ינו 23, 2011
امجد سيف جميل محسن خالد اسعد

תקציר

פיתוח החשיבה אצל התלמידים הפך למטרה בסיסית בהוראה על כל שלביה השונים. על כן,
הקניית מיומנויות חשיבה מהווה אתגר אדיר בעידן התעצמותן של טכנולוגיות התקשורת
והמידע.
הלמידה המקוונת, המתבטאת כיום במספר הקורסים ההולך וגדל באופן מהיר
באוניברסיטאות ובמכללות, הינה חלק בלתי נפרד ממגמה זו, המחייבת התפתחות בשני
מישורים: המישור של הטכנולוגיות המתפתחות כל הזמן והמישור הפדגוגי לשמו היא נבנתה.
דוגמה להתפתחות מאתגרת זו של הלמידה המקוונת הינה הדוגמה של הטמעת מערכת מודול
)Moodle )במכללת אלקאסמי.
הקניית מיומנויות הוראה דרך מערכת זו, מחייבת את המורים ואנשי החינוך במכללות ובבתי
הספר לשדרג את גישות ההוראה שלהם, במטרה להקנות ללומדים מיומנויות החשיבה
הדרושות ולא להסתפק בגישות הוראה-למידה מקוונות מסורתיות. משימה זו, של שדרוג
תפקידו של המורה להשגת מטרה זו, אינה משימה קלה, היא מצריכה הסתגלות מתאימה עם
הטכנולוגיות המתפתחות כל הזמן ומצריכה הבנה עמוקה לפדגוגיה של הוראה לחשיבה.

צורת ציטוט

سيف ا., محسن ج. ., & اسعد خ. . (2011). تطوير مهارات التفكير في التعلم الانترنتي . Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 15, 3–23. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/293

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 45 | pdf (العربية) Downloads 22

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |