لماذا استبدل الغزالي مفهوم "الضرورة" "بالعادة" في نظرية السببية الطبيعية؟

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ספט 8, 2001
صبحي ريان

תקציר

מאמר זה עוסק בניתוח שני המושגים של "הכרח" ו"הרגל" בתורת הסיבתיות של הטבע אצל אלגזלי, ע"י מענה על השאלה המרכזית :
מדוע אלגזלי משתמש במושג "הרגל" ושולל את "ההכרח"?
אלגזלי שולל את ההכרח הסיבתי שקושר בין הסיבה והתוצאה , וטוען שהתקשרות זו אינה מתבססת על כללי הלוגיקה . דבר זה אין משמעותו שאלגזלי שולל את קיום ההקשרים הסיבתיים בין הדברים . אדרבא הוא מודה בקיום יחסים אלה , אך שולל את הכרחיותם , בטענה שמקור ההכרח הסיבתי הוא תוצאה של תחושה פסיכולוגית , ולא מן הדברים כשלעצמם .
אלגזלי , מנסה לבסס את היחסים הסיבתיים של "ההרגל" , משמע, שהתקשרות מקרה "א" כסיבה ומקרה "ב" כתוצאה נובע מן התצפית והחזרה והשתלשלות תופעות הטבע , גם כן הוא מנסה להוכיח שהמדע מתבסס על החיזוי וההסתברות שהן מתבססות על התצפית והחוש והחזרה ולא על הקביעות והמוחלט.

צורת ציטוט

ريان ص. (2001). لماذا استبدل الغزالي مفهوم "الضرورة" "بالعادة" في نظرية السببية الطبيعية؟. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 5, 173–191. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/832

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 20 |

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |