הצעה לשינוי שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות

محتوى المقالة الرئيسي

الشريط الجانبي للمقالة

منشور كانون الثاني 2, 2008
פכרי בסול

الملخص

מאמר זה יעסוק בצורך לחולל תהליך שינוי של שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות להכשרת מורים,  והצורך לשנות  את תפיסת השיטה הפרונטאלית לשיטות אחרות הדוגלות במסר ההומניסטי של החינוך שתומכת בהוראה עקיפה שבה התלמיד במרכז והמורה מסייע בלמידה ע"י יצירת תנאים מתאימים לפיתוחו.

מודל ההדרכה הפדגוגית החלופי המוצע הוא ניסיון לעצב גישה חדשה שיש בה כדי להכיל את האיכויות שתוארו בחלק מהספרות המחקרית העוסקת בהדרכה פדגוגית ובהתנסות מעשית.

המודל יוצר עבודת מורים מאמנים בזוגות, כשכל זוג מורים מאמנים עובד יחד ולכל מורה מאמן סטודנטים משלו , ויפעלו כמדריכים פדגוגים מטעם המכללה ,כאשר אחד המדריכים בעל ידע בתקשוב ,ואם נבצר משניהם הידע הזה ייעזרו בשירותו של מורה לתקשוב.

كيفية الاقتباس

בסול פ. . (2008). הצעה לשינוי שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 12, 258–273. استرجع في من https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/641

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
Abstract 19 | pdf (עברית) Downloads 34

تفاصيل المقالة

القسم
المقالات
Share |