הצעה לשינוי שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ינו 2, 2008
פכרי בסול
תקציר
מאמר זה יעסוק בצורך לחולל תהליך שינוי של שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות להכשרת מורים, והצורך לשנות את תפיסת השיטה הפרונטאלית לשיטות אחרות הדוגלות במסר ההומניסטי של החינוך שתומכת בהוראה עקיפה שבה התלמיד במרכז והמורה מסייע בלמידה ע"י יצירת תנאים מתאימים לפיתוחו.
מודל ההדרכה הפדגוגית החלופי המוצע הוא ניסיון לעצב גישה חדשה שיש בה כדי להכיל את האיכויות שתוארו בחלק מהספרות המחקרית העוסקת בהדרכה פדגוגית ובהתנסות מעשית.
המודל יוצר עבודת מורים מאמנים בזוגות, כשכל זוג מורים מאמנים עובד יחד ולכל מורה מאמן סטודנטים משלו , ויפעלו כמדריכים פדגוגים מטעם המכללה ,כאשר אחד המדריכים בעל ידע בתקשוב ,ואם נבצר משניהם הידע הזה ייעזרו בשירותו של מורה לתקשוב.
צורת ציטוט
בסול פ. . (2008). הצעה לשינוי שיטת ההדרכה הפדגוגית במכללות. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 12, 258–273. אוחזר מתוך https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/641
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים