إدارة الإبداع في المؤسسات

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ספט 9, 2002
عبد الله طربي

תקציר

יצירתיות: היא למידה. למידה אינה צבירת מידע אלא זהו תהליך, אשר הפרט מסוגל לקשור בין מידע שברשותו למידע החדש, מעשיר אותו ומוליך אותו להתיחסויות חדשות.

אצל כל אדם ניתן לגלות ולעודד אותו לקראת יצירתיות אך לשם כך קיימים שלושה תנאים לעידוד היצירתיות הטבועה אצלו:

א.האדם זקוק לחירות פנימית-חופש פנימי.

ב.בטחון חיצוני-בטחון סביבתי.

ג.ידע

האוירה המאפשרת צמיחתו של תהליך יצירתי הוא אוירה של חופש ובטחון.

בטחון: כאשר הפרט יצא אל עולם בלתי מוכר, יקבל את הגירויים של העולם החיצוני בכך "האני" שלו יתחזק וזה אשר יקנה לו את הבטחון.

חופש: הכוונה שאדם ירגיש כי הוא יכול להשתמש ביכולת הטמונה בו (מתוך לנדאו אריקא, יצירתיות, עמ' 17-39).

לכן החשיבה היצירתית ממלאת פונקציה מאוד חשובה ומהותית בעבודתו של המנהיג או המנהל בכדי לקדם את הארגון ולהובילו במסלול הנכון. רבים ממוסדותינו, מבתי ספרנו צמאים לדפוס ניהולי יצירתי, כדי להתפתח ולהתקדם בעידן הידע והטכנולוגיה.

המאמר הזה התייחס לאלמנטים החשובים להתהוות יצירתית בארגונים שביכולתם להוביל את הארגון בצורה אפקטיבית ויעילה, שזהו תהליך של שינוי בעמדות ובתפיסות שונות בקרב העובדים והממונים.

מבין האלמנטים החשובים המאפשרים יצירתיות ניתן להצביע על כמה מהם:

  1. יכולת תכנון אסטרטגי 2. תרבות ארגונית-ערכים ומטרות 3. אוירה ואקלים המשרים עידוד וחיזוק לעובדים

לבסוף במאמר זה אני פונה למנהלים במוסדות שלנו ולאפשר את התנאים בפני האנשים היצירתיים.

     

 

צורת ציטוט

طربي ع. ا. . (2002). إدارة الإبداع في المؤسسات. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 6((أ), 100–111. אוחזר מתוך https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/772

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 22 | pdf (العربية) Downloads 18

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |