מודלים לשימוש באינטרנט לענייני הוראה

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם מאי 7, 2004
خالد اسعد مؤنس طيبي

תקציר

רשת האינטרנט התפתחה בשנים האחרונות בצורה עצומה מאוד ונהיתה כספר גדול ופתוח לכל העולם. נושא המדענות הפך להיות נושא מפתח ביכולת שלנו להתמודד עם כמות המידע הרבה המציפה את עולמנו דרך רשת זו. מכאן חובה לכל אוכלוסיה או מדינה המעוניינת להתמודד עם עידן המיחשוב והמידענות, לערוך שינויים בתוכניות הלימודים ובמוסדות החינוך עלמנת לספוג את השינוי האדיר של עולם המידע מסביבנו.

ובכן, שילוב האינטרנט בהוראה תפס בשנים האחרונות תאוצה. תחילה בניסיון של מרצים בודדים שחשו בפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה החדשה, וכלה במכללות ואוניברסטאות אשר אימצו שיטת הלימוד מרחוק כחלק בלתי נפרד משיטת ההוראה שלהם. ובכדי שניתן יהיה לנצל את המידע בצורה מיטבית וראויה ולהפיק ממנו תועלת, יש צורך בכלים, בשיטות מיוחדות ובאסטרטגיות למידה קונקרטיות לשימוש באינטרנט לענייני הוראה, המאפשרות לברור את הטוב והנחוץ מתוך הים הגדול, להישמר מן המטעה והמזיק, ולהשתמש במידע, ביעילות ובתבונה.

הספרות המקצועית לענייני חינוך והוראה מלאה בתיאור השינויים החלים והצפויים כשמשלבים טכנולוגית האינטרנט בהוראה, ומתארות את השינוי הצפוי במעמדו ובתפקידו של המורה ותפקידו של הסטודנט כשמשלבים את האינטרנט בהוראה. אך מעט הם הספרים או המאמרים הנותנים מידע  אודות מודלים ושיטות מעשיות לאופני שילובה של רשת האינטרנט בתהליך הלמידה הלכה למעשה.

 

ובכן, מאמר זה מתייחס למספר מודלים חשובים לשילוב האינטרנט בתהליכי הוראה-למידה. המאמר מתמקד בארבעה מודלים שהם: המודל של "רשימת קישורים" (List of Links), מודל "ציד מידע" (Treasure Hunt), מודל "חקרשת" (The WebQuest)، ומודל "השישיה הפותחת" (The big six).

המאמר מציג את כל אחד מהמודלים בפירוט מסויים, מציג את תכונותיו, משווה בינו לבין שאר המודלים, ומגיש למורים עיצות הפעלה ושימוש לכל אחד מהמודלים, על מנת שיבחרו המורים מתוכם את המתאים למטרות הלימודיות שלהם

צורת ציטוט

اسعد خ. ., & طيبي م. (2004). מודלים לשימוש באינטרנט לענייני הוראה. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 8, 69–83. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/716

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 24 | pdf (العربية) Downloads 21

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |