הדילמות הסמויות של בית הספר במערכת החינוך הערבית -בדווית: מורים ומורות מספרים על החוויות בבתי הספר הערביים -בדוויים בדרום
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
منشور
أيلول 17, 2016
עארף אבו גוידר
الملخص
במאמר שלפנינו יידונו דילמות סמויות של בתי ספר השייכים למערכת החינוך הערבית-
בדווית בנגב, הממצאים מתבססים על ראיונות עומק מובנים-למחצה עם מורים ומורות
שנותחו בשיטת המחקר האיכותני-פנומנולוגי-
מן המחקר הנוכחי עולה מה שדּווח בספרות המקצועית הקודמת )אבו-ראס, 2010(, שיש
יחס מפלה כלפי המורים והמורות הצפוניים- עוד עולה מהמחקר כי מנהלי בתי הספר מנצלים
את סמכותם תוך שימוש במנגנונים שבטיים לחיזוק החיבורים הרופפים בהיררכיה הבית-
ספרית-
המורים שהשתתפו במחקר מעידים על כשלים מקצועיים הבאים לידי ביטוי במבחני
המיצ"ב, שאינם מייצגים לדעתם את המצב המציאותי, ביחס לוקה מצד המנהלים ובחוסר
מקצועיות בתפקודם-
המחקר שופך אור על תופעות מורכבות בחינוך הערבי-בדווי, המאותתות על צורך לקבל
ממשרד החינוך הנחיות מפורטות בנוגע ליחסי מנהל–מורה ולטפל באפליות משמעותיות
במערכת
كيفية الاقتباس
אבו גוידר ע. . (2016). הדילמות הסמויות של בית הספר במערכת החינוך הערבית -בדווית: מורים ומורות מספרים על החוויות בבתי הספר הערביים -בדוויים בדרום. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 20(1), 203–220. استرجع في من https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/216
التنزيلات
بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
تفاصيل المقالة
القسم
المقالات