הדילמות הסמויות של בית הספר במערכת החינוך הערבית -בדווית: מורים ומורות מספרים על החוויות בבתי הספר הערביים -בדוויים בדרום
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 17, 2016
עארף אבו גוידר
תקציר
במאמר שלפנינו יידונו דילמות סמויות של בתי ספר השייכים למערכת החינוך הערבית-
בדווית בנגב, הממצאים מתבססים על ראיונות עומק מובנים-למחצה עם מורים ומורות
שנותחו בשיטת המחקר האיכותני-פנומנולוגי-
מן המחקר הנוכחי עולה מה שדּווח בספרות המקצועית הקודמת )אבו-ראס, 2010(, שיש
יחס מפלה כלפי המורים והמורות הצפוניים- עוד עולה מהמחקר כי מנהלי בתי הספר מנצלים
את סמכותם תוך שימוש במנגנונים שבטיים לחיזוק החיבורים הרופפים בהיררכיה הבית-
ספרית-
המורים שהשתתפו במחקר מעידים על כשלים מקצועיים הבאים לידי ביטוי במבחני
המיצ"ב, שאינם מייצגים לדעתם את המצב המציאותי, ביחס לוקה מצד המנהלים ובחוסר
מקצועיות בתפקודם-
המחקר שופך אור על תופעות מורכבות בחינוך הערבי-בדווי, המאותתות על צורך לקבל
ממשרד החינוך הנחיות מפורטות בנוגע ליחסי מנהל–מורה ולטפל באפליות משמעותיות
במערכת
צורת ציטוט
אבו גוידר ע. . (2016). הדילמות הסמויות של בית הספר במערכת החינוך הערבית -בדווית: מורים ומורות מספרים על החוויות בבתי הספר הערביים -בדוויים בדרום. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 20(1), 203–220. אוחזר מתוך https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/216
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים