עמדות ותפיסות של המופקדים על מערכת החינוך בשלטון המקומי בישובים הערביים בישרא
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
מאמר זה בוחן את העמדות והתפיסות של הגורמים השונים המופקדים על מערכת החינוך
בשלטון המקומי בישובים הערביים בישראל, במטרה להצביע על הבעיות המרכזיות העולות
מעמדות אלו .
במאמר מובאות עמדות של בעלי תפקידים כגון ראש הרשות, מנהל מחלקת החינוך ומנהל בית
הספר, מארבעה ישובים ערבים שונים, המלמדות כי החינוך הערבי סובל מבעיות בשלושה
תחומים: העדר שוויון במשאבים בהשוואה לחינוך היהודי; דפוסים מאפיינים של תרבות
פוליטית ברשויות הערביות; ומעמדם הנחות של מנהלי מחלקות החינוך במגזר הערבי. כל אלו
הינם גורמים בעלי השפעה על אופייה של מערכת החינוך. פתרון בעיות אלה מורכב וראשית יש
להכיר בהן. פעולות שיוכלו להביא לשיפור המצב הינן: גיבוש מדיניות שתעמיד את מערכת
החינוך בראש סולם העדיפויות של הרשויות, ייעול פעילות מחלקות החינוך, שילוב כוח- אדם
מקצועי ומיומן ובנייה והפעלת תוכניות חינוכיות מתאימות. פעולות אלה ואחרות, כמו העמקת
השוויון בתקצוב מערכת החינוך הערבי, עשויות להצעיד את מערכת החינוך במגזר הערבי
בישראל לחזית, בדומה למדינות מתפתחות אחרות בשנות האלפיים