חינוך החשיבה: בין עיון למעשה

محتوى المقالة الرئيسي

الشريط الجانبي للمقالة

منشور أيلول 14, 2009
יורם הרפז

الملخص

חינוך החשיבה – תחום עיוני-מעשי בחינוך שמטרתו היא פיתוח יכולתם של תלמידים
לחשוב היטב – הצליח מאוד במישור העיוני אך נכשל במישור המעשי. יש תיאוריות
ותכניות רבות בתחום ואינספור פרסומים, אך השפעתם המעשית – על ההוראה והלמידה
בבית הספר – היא דלה. אין זו תופעה נדירה בחינוך; להפך, זו התופעה השכיחה ה: שיח
החינוכי באקדמיה ובשדה סביב רעיון מסוים הוא לעתים קרובות תוסס ויצירתי, אך
1 השפעתו על בית הספר היא שטחית.
המאמר שלהלן מתאר ומנתח את הצלחתו העיונית
של חינוך החשיבה ואת כישלונו המעשי. הכישלון – זו טענתו העיקרית של המאמר ה – יה
צפוי מראש ובלתי נמנע

كيفية الاقتباس

הרפז י. (2009). חינוך החשיבה: בין עיון למעשה. جامعة - أبحاث في العلوم التربوية والاجتماعية, 13, 447–470. استرجع في من https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/339

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.
Abstract 18 | pdf (עברית) Downloads 23

تفاصيل المقالة

القسم
المقالات
Share |