חינוך החשיבה: בין עיון למעשה
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 14, 2009
יורם הרפז
תקציר
חינוך החשיבה – תחום עיוני-מעשי בחינוך שמטרתו היא פיתוח יכולתם של תלמידים
לחשוב היטב – הצליח מאוד במישור העיוני אך נכשל במישור המעשי. יש תיאוריות
ותכניות רבות בתחום ואינספור פרסומים, אך השפעתם המעשית – על ההוראה והלמידה
בבית הספר – היא דלה. אין זו תופעה נדירה בחינוך; להפך, זו התופעה השכיחה ה: שיח
החינוכי באקדמיה ובשדה סביב רעיון מסוים הוא לעתים קרובות תוסס ויצירתי, אך
1 השפעתו על בית הספר היא שטחית.
המאמר שלהלן מתאר ומנתח את הצלחתו העיונית
של חינוך החשיבה ואת כישלונו המעשי. הכישלון – זו טענתו העיקרית של המאמר ה – יה
צפוי מראש ובלתי נמנע
צורת ציטוט
הרפז י. (2009). חינוך החשיבה: בין עיון למעשה. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 13, 447–470. אוחזר מתוך https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/339
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים