תפיסתם של מורות ומורים משתלמים במכללת אלקאסמי את שילוב טכנולוגיות מידע בהוראה, והגורמים המשפיעים - חקר מקרה*
محتوى المقالة الرئيسي
الشريط الجانبي للمقالة
الملخص
המורים הם התשתית המקצועית והאנושית במערכת החינוך ולכן, מכרעת חשיבותם בכל תהליך של התחדשות חינוכית (Goodlad, 1994), ודרכי הוראתם של המורים היא החוליה המרכזית בכל תהליך כזה (Sarason, 1995 ; Goodlad, 1994).
עם חדירת הטכנולוגיה החדשה למערכת החינוך, הפך תפקידם של המורים בתהליך ההוראה והלמידה משולבי טכנולוגיה ומחשוב מרכזי יותר (איגר ואחרים, 2004). בכדי שהמורים יעמדו בדרישות של המערכת עם שימוש מוצלח בטכנולוגיה, מחייב הדבר, הכשרה של המורים, הכוללת השתלמות מתמשכת והתנסות מעשית ופעילה.
מטרתה של הכשרה המשולבת טכנולוגיה מתוקשבת, הינה להקנות למורים כלים חדשים ומיומנויות חדשות שיסייעו להם בעתיד, אם יהיו מעוניינים לשפר את הוראתם בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולדרישות המערכת.
משום שלמידה מבוססת טכנולוגיות מידע מאפשרת התאמה לסגנונות למידה שונים ומגבירה את המוטיבציה ללמידה (Owston, 1997), התחיל להתפתח בעשור האחרון של המאה הקודמת נושא שילוב טכנולוגיות מידע ותקשורת – ובראשן המחשב והאינטרנט בתהליכי ההוראה והלמידה ובד בבד כאמצעי עזר בהוראה במוסדות לימוד שונים – מהיסודי ועד האוניברסיטה, בארץ ובעולם – בקצב הולך וגובר (Brockbanky, 2001).