الإنترنت كمصدر لتاريخ الرياضيات العربية والإسلامية
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
תקציר
בעשורים האחרונים, תשומת הלב של חוקרים רבים בתחום החינוך המתמטי מופנית להיסטוריה של המתמטיקה; האם לשלב אותה בתוכנית הלימודים? ואיך לשלב אותה בתוכנית הלימודים כך שתהיה לתלמידים גישה חיובית יותר למתמטיקה?
בחברה הערבית, השילוב של ההיסטוריה של המתמטיקה בתוכנית הלימודים הוא בעל חשיבות מיוחדת בגלל המקום המיוחד של המתמטיקה האסלאמית והערבית בהיסטוריה של המתמטיקה. התלמידים בחברה הערבית ישאבו השראה מיוחדת אם ישולבו בתוכנית הלימודים מקורות מההיסטוריה האסלאמית והערבית. הכרת תלמידים אלה להיסטוריה זו וליצירות המתמטיות הערביות והאסלאמיות תעודד אותם ליצור בתחום המתמטיקה יצירות אישיות ולפחות לפתח גישה חיובית כלפי המתמטיקה והלמידה המתמטית ולהפסיק לראות במתמטיקה מדע אבסטרקטי שלא יודעים איך נפל עלינו.
עכשיו, בעידן האינטרנט, כל מורה למתמטיקה שיש אינטרנט בכיתתו, יכול לפנות לאינטרנט ולהשתמש במקורות שיש בה על ההיסטוריה של המתמטיקה הערבית והאסלאמית כדי להשתמש בהם בכיתתו. מחקר זה יספק למורים שרוצים לשלב את היסטוריה של המתמטיקה בתוכנית הלימודים שלהם מקורות חשובים מהאינטרנט העוסקים בהיסטוריה של המתמטיקה הערבית והאסלאמית, כמו כן הוא יתאר את תכונות האתרים האינטרנטיים העוסקים בהיסטוריה זו וידון בנושא: "מה יש באתרים אלה ומה חסר?", ויצביע על כיווני מחקר חדשים בתחום.