الأعداد المركبة ( طريقة تعليم بديلة)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם ספט 9, 2002
علي عثمان

תקציר

במאמר זה אני מציע דרך לימוד חלופית לדרך הלימוד הקיימת של המספרים המרוכבים בבתי הספר התיכוניים לתלמידי 5 יחידות מתמטיקה .

לפי הדרך שאני מציע מספר מרוכב הוא וקטור במישור.

כל פעולה כגון : חיבור,כפל,ערך מוחלט,צמוד מוגדרת באופן גיאומטרי.

לפי דרך הלימוד הקיימת מספר מרוכב נחשב ל"דבר" מורכב משני חלקים אחד מהם ממשי והחלק שני הוא שורש ריבועי של מספר שלילי.

בשלב זה מחייב המורה את תלמידיו לקבל באופן דמיוני קיום שורש ריבועי של מספר שלילי,למרות שלפני זה הוא הדגיש על אי קיום שורש ריבועי של מספר שלילי .

לפי דעתי דרך לימוד זו מראה לתלמידים כי ככל שהם מעמיקים בלימוד המתמטיקה הם מעמיקים ללכת בכיווני לימוד דמיוניים שאין להם שום קשר עם העולם הממשי.

דבר זה אינו מעודד את התלמידים להמשיך וללמוד את המקצוע .

כמו כן אם דברי המורה עברו בלי התנגדות מצד התלמידים זה מצביע על שיטת הלימוד האלגוריתמית בלימוד.

התלמידים מחכים עד שהמורה ידריך אותם איך לחשב והם מתחילים בביצוע.

הזכרתי מניעים לכתיבת המאמר אולי זה יעודד את המורה לקבל את הדרך שאני מציע.

 

צורת ציטוט

عثمان ع. . (2002). الأعداد المركبة ( طريقة تعليم بديلة). Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 6((أ), 112–123. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/773

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 29 | pdf (العربية) Downloads 20

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |

המאמרים הנקראים ביותר של אותו מחבר/ים