הגורמים התרבותיים-איתניים והשפעתם על ההערכה העצמית אצל ילדים מעוכבי התפתחות מנטאלית
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
פורסם
ספט 21, 2014
בדיע אלקשאעלה
סלים אבו גאבר
תקציר
תהליך השיקום הסוציאלי והרפואי שעוברים ילדים בעלי עיכוב בהתפתחות המנטלית הוא
תהליך רב-צדדי ומורכב. הצלחתו של תהליך זה כרוכה בלמידת ההערכה העצמית של אותם
ילדים. תוצאות של מחקרים פסיכולוגים רבים בעולם מעידים על קשר בין התרבות לבין
אישיותו של האדם. המחקרים מראים שלתרבות השפעה גדולה על התפתחות האישיות,
כלומר ההיסטוריה והתרבות בונים את התודעה העצמית של האדם. המחקר הזה מתייחס
לשתי תרבויות שונות, התרבות הרוסית והתרבות הבדואית. המטרה היא לבדוק השפעת
עמדות ההורים וסגנון החינוך המשפחתי על ההערכה העצמית של ילדים מעוכבי התפתחות
מנטאלית ושל ילדים שהתפתחותם נורמטיבית בשתי חברות שונות.
צורת ציטוט
אלקשאעלה ב. ., & אבו גאבר ס. . (2014). הגורמים התרבותיים-איתניים והשפעתם על ההערכה העצמית אצל ילדים מעוכבי התפתחות מנטאלית. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 18(2), 153–162. אוחזר מתוך https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/251
Downloads
Download data is not yet available.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
סעיף
מאמרים