دمج تاريخ الرياضيات في تعليم وتعلم الرياضيات

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

פורסם פבר 2, 2004
وجيه ضاهر

תקציר

שילוב ההיסטוריה של המתמטיקה בכיתת המתמטיקה מושך את תשומת לבם של חוקרי החינוך המתמטי כשיטת הוראה ולמידה אלטרנטיבית וכדרך למשוך את תשומת לב התלמידים בכיתת המתמטיקה ולגרום להם לרצות ללמוד מתמטיקה. במאמר זה תיארנו את היתרונות של שילוב ההיסטוריה של המתמטיקה בשיעורי המתמטקה, תיארנו אפשרויות שונות לשילוב ההיסטוריה של המתמטיקה בכיתת המתמטיקה ובבית הספר, ואת הקשיים הכרוכים בשילוב זה והצענו דרכים להתגבר על קשיים אלה. השימוש בהיסטוריה של המתמטיקה שהצענו הוא שילוב ההיסטוריה בעצם השיעור ולא רק תיאור מה שהיה או תיאור המתמטיקאי שלמתמטיקה שלו יש קשר לנושא של השיעור הנלמד.

במאמר זה תיארנו הרבה נושאים היסטורייים שאפשר להשתמש בהם בכיתת המתמטיקה של בית הספר היסודי, כמו כן נתנו דוגמא איך לשלב את ההיסטוריה של המתמטיקה בכיתת המתמטיקה של בית ספר זה. נראה לנו שצריך מאמץ רב כדי לשכנע מורי המתמטיקה לשלב את ההיסטוריה של המתמטיקה בשיעוריהם, אבל השילוב שווה את המאמץ בגלל תוצאותיו החיוניות שיכולות לשנות את המצב הלא כל כך ורוד של כיתת המתמטיקה, אם זה בכיתת המתמטיקה היסודית או זו של חטיבת הביניים או התיכונית. מה שיעודד את המורים להשתמש בהיסטוריה של המתמטיקה בכיתת המתמטיקה הוא הכנת שיעורים שמשלבים היסטוריה זו, ואנו חושבים שזה תפקידן של המכללות להכשרות מורים ושל האוניברסיטאות שצריכות ליזום פעילות כזו ולממן אותה.

צורת ציטוט

ضاهر و. (2004). دمج تاريخ الرياضيات في تعليم وتعلم الرياضيات. Jami’a - Journal in Education and Social Sciences, 8, 422–470. אוחזר מתוך http://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/733

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 49 | pdf (العربية) Downloads 29

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

סעיף
מאמרים
Share |

המאמרים הנקראים ביותר של אותו מחבר/ים