אודות כתב העת
Jami’a is a fully peer-reviewed biannual journal recognized by the Council for Higher Education in Israel and available in print and electronic formats, it has been published in electronic format only since 2019, and it publishes articles in English, Arabic, and Hebrew
הגיליון הנוכחי
מאמרים
افتتاحيّة العدد: أ.د. أنور ريان، رئيس هيئة تحرير مجلة "جامعة"
أنور ريان
Page i-vi
أثر دمج التّكنولوجيا المتقدّمة وأدوات التّعلم الرّقمي في تدريس العلوم على فهم المصطلحات العلميّة والدّافعيّة للتّعلم لدى طلاب المدارس الابتدائية
عبير وتد, براء ريان
Page 1-22
ملخّصات رسائل الماجستير في تخصّص التّعليم والتّعلّم للعام الأكاديمي 2022-2023 في أكاديمية القاسمي: نظرة شاملة
أسمهان مصري, نغم بشارة, سائدة أبو الصغير
Page 23-47
חינוך לרב-תרבותיות באקדמיה: המקרה של סטודנטים יהודים וערבים בלימודי תואר שני בחינוך
דר אסמהאן מסרי- חרזאללה
Page 49-79
מסוגלות טכנולוגית, יכולת מיינדפולנס ויעילות הלמידה המקוונת בקרב סטודנטים מהחברה העברית במהלך משבר Covid-19
דר אסמהאן מסרי- חרזאללה , דר עביר ותד
Page 81-112
מעורבות הורים וטיב הקשר עם הגננת בתקופת הקורונה: מחקר משווה בין החברה היהודית והחברה הערבית בישראל
דר אפרת בנג'ו, רודיינה בדיר
Page 113-138
The Influence of One Thousand and One Nights on Children’s Arabic Literature
Rafi' Yaḥyā
Page 141-166
- Vol 25, No 1 (2024)
- Vol 24, No 2 (2023)
- Vol 24, No 1 (2021)
- Vol 23, No 2 (2020)
- Vol 23, No 1 (2020)
- Vol 22, No 1 (2019)
- Vol 21, No 2 (2018)
- Vol 21, No 1 (2018)
- Vol 20, No 2 (2017)
- Vol 20, No 1 (2017)
- Vol 19, No 2 (2015)
- Vol 19, No 1 (2015)
- Vol 18, No 2 (2014)
- Vol 18, No 1 (2014)
- Vol 17, No 2 (2013)
- Vol 17, No 1 (2013)
- Vol 16, No (2012)
- Vol 15, No (2011)
- Vol 14, No (2010)
- Vol 13, No (2009)
- Vol 12, No (2008)
- Vol 11, No (2007)
- Vol 10, No (2006)
- Vol 9, No (2005)
- Vol 8, No (2004)
- Vol 7, No (2003)
- Vol , No 6(ب) (2002)
- Vol 6, No (ب) (2002)
- Vol 6, No (أ) (2002)
- Vol 5, No (2001)
- Vol 4, No 1 (2000)
- Vol 3, No 1 (1999)
- Vol 2, No 1 (1998)
- Vol 1, No 1 (1997)
Welcome to the Jami'a Journal website. Jami'a Journal is a peer-reviewed journal dedicated to research in the fields of education and social sciences. This journal is published by the Institute's Publishing and Dissemination Department.